over ons
sluiten
0321 388 777

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoord op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.

 Verkoop theaterseizoen 2021-2022

  • Moet ik bij binnenkomst in een coronatoegangsbewijs laten zien?
    Net als vele andere theaters in Nederland vragen we bezoekers vanaf 13 jaar een coronatoegangsbewijs te tonen in combinatie met een geldig identiteitsbewijs. Meer hierover lees je hier.
  • Wanneer start de verkoop van het nieuwe theaterseizoen?
    De kaartverkoop van het nieuwe seizoen verrichten we in twee delen. Vanaf nu kun je kaarten boeken voor alle nieuwe voorstellingen die t/m januari 2022 op onze podia te zien zijn. Daarnaast staan er al enkele voorstellingen nà januari in de verkoop. Dit betreft verplaatste voorstellingen die eerder zijn aangekondigd.
  • Hoe zit het met de rest van het theaterseizoen?
    Het tweede deel van het seizoen (eind januari 2022 t/m juli 2022) gaat op een later moment in de verkoop. Vanaf september publiceren we wekelijks enkele voorstellingen waar de verkoop dan voor start. Dat doen we onder andere op onze sociale media en via onze theaternieuwsbrief. Houd die twee dan ook goed in de gaten!
  • Waarom niet alle voorstellingen in één keer in de verkoop?
    Door onze voorstellingen in delen te publiceren, proberen we zoveel mogelijk verschuivingen, annuleringen en teleurstellingen in lockdown-situaties te voorkomen. Maar in de basis zijn we positief gestemd en hebben we vertrouwen om samen met ons publiek en de artiesten weer prachtige theatermiddagen en avonden te beleven!

Serviceplein & ticketafhandeling

  • Is het Serviceplein geopend?
    Onze medewerker van het Serviceplein helpen je graag verder bij vragen of met het kopen van tickets. Zij zijn aanwezig van maandag tot en met woensdag tussen 09:00 en 17:00, donderdag en vrijdag tussen 10:00 en 20:00 en zaterdag van 10:00 tot 17:00. Het Serviceplein is te bereiken via 0321-388770 of info@meerpaal.nl.
  • Kan ik mijn reservering ook annuleren of ruilen?
    Het is mogelijk om je kaarten tot maximaal drie dagen voor de voorstelling om te ruilen of te retourneren. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Bij het retourneren ontvang je geen geld terug, maar wel een tegoedbon voor een andere voorstelling naar keuze.

Veilig en verantwoord bezoek

  • Met welke maatregelen houden jullie een bezoek in De Meerpaal veilig?
    We hebben in De Meerpaal diverse maatregelen genomen, conform de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Deze maatregelen kun je hier lezen.
  • Kan ik mijn jas bij de garderobe ophangen?
    Ja, tijdens voorstellingen is onze garderobe geopend.
  • Is het toilet veilig te bezoeken?
    Jazeker. Zowel vóór als na een voorstelling is er een bemand toilet (3 herentoiletten en 3 damestoiletten) beschikbaar. De aanwezigheid wordt aangegeven middels bewegwijzering. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd.

Bereikbaarheid & toegankelijkheid

  • Wat is de routebeschrijving naar De Meerpaal en waar kan ik parkeren?
    Meer informatie over de bereikbaarheid van ons gebouw vind je hier.
  • Is De Meerpaal rolstoelvriendelijk?
    Al onze zalen zijn zeer toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Zo zijn er liften aanwezig en speciale rolstoelplaatsen beschikbaar.
  • Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
    Mocht je een rolstoelplaats willen reserveren dan kun je daarvoor op weekdagen telefonisch contact opnemen via 0321-388770 (bekijk openingstijden). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.
  • Hoe zit het met de toegankelijkheid voor slechthorenden en slechtzienden?
    Alle theaterzalen zijn voorzien van een hulpsysteem voor slechthorenden met of zonder gehoorapparaat. Om gebruik te maken van dit systeem kan je een gehoorapparaat (voorzien van ringleiding- of T-stand) of een gratis een inductielus lenen. Verder kan er bij sommige Nederlandstalige bioscoopfilms gebruik worden gemaakt van de app Subcatch en Earcatch. Lees daar hier meer over. Heb je andere bijzondere wensen (bijvoorbeeld in verband met slechtziendheid of mobiliteit), neem dan contact op met het Serviceplein. Wij proberen hier waar mogelijk rekening mee te houden qua zaalindeling.

Eten & drinken

  • Kan ik in De Meerpaal eten voorafgaand aan een voorstelling?
    Bij sommige voorstellingen is het weer mogelijk om vooraf te dineren. Deze kun je herkennen aan de optie ’ticket + dinerreservering’ in het bestelproces. Meer info over ons Grand Café vind je hier.