Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je antwoord op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.
Versoepelde retourregeling seizoen 22-23
Bij verhindering kun je tot 24 uur voor aanvang van de voorstelling of film je kaarten ruilen voor een tegoedbon. Mail naar info@meerpaal.nl als je gebruik wilt maken van deze service. Vermeld graag in de mail je naam, de titel van de voorstelling en de rij- en stoelnummers die je terug wilt geven. De tegoedbon sturen we vervolgens naar je op per mail.
Theaterseizoen 22/23
- Is er een voorverkoop?
Jazeker, voor onze Oud-Meerpaalpashouders starten we de kaartverkoop een week eerder. Vanaf zaterdag 14 mei om 10:00 kunnen zij al kaartjes reserveren met een speciale toegestuurde code.
- Komt er weer een Meerpaalpas?
Door de toch wel instabiele coronaperiode hebben we dit seizoen helaas geen nieuwe Meerpaalpas. Wel gaan we hard aan de slag om voor volgend jaar een nieuwe variant te presenteren. Verder zijn we deze trouwe bezoekers niet vergeten en zullen we Oud-Meerpaalpashouders dit seizoen een aantal keer verrassen met leuke extra’s. Zo krijgen zij exclusieve toegang tot de voorverkoop en verlengen we de bioscoopkorting. Hou voor verdere acties als Oud-Meerpaalpashouder dit jaar je e-mail in de gaten.
- Kan ik een seizoensbrochure ontvangen?
Jazeker, vanaf september is onze theaterbrochure af te halen bij het Serviceplein. Ook sturen we deze op naar onze trouwe bezoekers.
- Kan ik ook kaartjes aan de balie reserveren?
Natuurlijk. Ons Serviceplein is maandag t/m zaterdag geopend om je bij te staan bij vragen over voorstellingen, het reserveren van kaarten en een lekkere kop koffie. Bekijk hier de openingstijden.
Algemeen
- Ik wil graag een borrel, feestje of een film op maat organiseren, met wie kan ik contact opnemen?
Bij De Meerpaal hebben we veel in huis om iets leuks op maat te organiseren. Van diverse zalen, vergaderplekken en feestruimtes tot aan films, theatervoorstellingen, muziek en eigen catering. Kortom: de keuze is reuze! Als je graag een feestje/borrel of andere activiteiten bij ons wilt organiseren, stuur dan een mail naar event@meerpaal.nl. Wij nemen dan z.s.m. contact met je op.
- Ik heb een compliment of klacht, waar kan ik terecht?
We vinden het leuk om te horen dat je bij ons een fijne dag of avond hebt gehad. Maar als dat niet zo is horen we het natuurlijk ook graag en zorgen we voor een passende oplossing. Je kunt voor zowel complimenten als klachten een bericht sturen via ons contactformulier.
- Zijn er vacatures?
Indien er vacatures open staan, zijn ze hier te vinden. Je kan natuurlijk altijd een open sollicitatie sturen.
Serviceplein & ticketafhandeling
- Is het Serviceplein geopend?
Onze medewerker van het Serviceplein helpen je graag verder bij vragen of met het kopen van tickets. Zij zijn tijdens openingstijden te bereiken via 0321-388770 of info@meerpaal.nl.
- Mijn theatervoorstelling gaat niet door of wordt verplaatst. Wat nu?
Als tickethouder word je per e-mail op de hoogte gebracht als een voorstelling wordt verplaatst of definitief geannuleerd. In dit laatste geval kan je kiezen uit doneren, een Meerpaal tegoedbon of restitutie. Heb je nog geen mail ontvangen? Neem dan contact op met ons Serviceplein.
- Hoe lang is een Meerpaal tegoedbon geldig?
Deze Meerpaal tegoedbonnen zijn minimaal 2 jaar geldig vanaf het moment van verzending. Het is goed mogelijk dat je een mail met een tegoedbon hebt ontvangen waarin een geldigheidsduur van 13 maanden vermeldt wordt. Dat komt doordat alle vouchers die voor maart 2021 zijn verzonden in eerste instantie een geldigheidsduur van 13 maanden hadden. Alle verlopen tegoedbonnen zijn in verband met de huidige maatregelen verlengd. Zo heb je meer tijd om je tegoed te besteden aan een voorstelling in De Meerpaal.
Bioscoop
- Waarom staat het filmprogramma er maar tot en met woensdag op?
Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. We passen het programma elke week aan op onze beschikbaarheid en de wensen van onze bezoekers. Het nieuwe programma staat elke week op dinsdagochtend op onze website. Zie hier onze filmagenda.
- Tot wanneer is film x te zien?
Hoe lang een film op ons programma staat is afhankelijk van het succes van de film, onze zaalbeschikbaarheid en de nieuwe films die in première gaan. Het is dus niet mogelijk om op voorhand precies te bepalen hoeveel weken een film zal draaien.
- Gaat film x bij jullie draaien?
Zodra bekend is welke film bij ons gaat draaien, vermelden we dit op onze filmpagina onder verwacht. Houd dit dus regelmatig in de gaten. Heb jij zelf een filmsuggestie die je graag in De Meerpaal zou willen zien? Mail dit naar film@meerpaal.nl.
- Hoe streng is De Meerpaal in het naleven van de kijkwijzer?
Volgens de wet krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16, ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Uiteraard is deze wet ook bij de De Meerpaal van toepassing.
Bereikbaarheid & toegankelijkheid
- Wat is de routebeschrijving naar De Meerpaal en waar kan ik parkeren?
Meer informatie over de bereikbaarheid van ons gebouw vind je hier.
- Is De Meerpaal rolstoelvriendelijk?
Al onze zalen zijn zeer toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Zo zijn er liften aanwezig en speciale rolstoelplaatsen beschikbaar.
- Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
Mocht je een rolstoelplaats willen reserveren dan kun je daarvoor op weekdagen telefonisch contact opnemen via 0321-388770 (bekijk openingstijden). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.
- Hoe zit het met de toegankelijkheid voor slechthorenden en slechtzienden?
Alle theaterzalen zijn voorzien van een hulpsysteem voor slechthorenden met of zonder gehoorapparaat. Om gebruik te maken van dit systeem kan je een gehoorapparaat (voorzien van ringleiding- of T-stand) of een gratis een inductielus lenen.