over ons
sluiten
0321 388 777

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoord op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.

Theaterseizoen 23/24

  • Komt er weer een Meerpaalpas?
    Voor aankomend seizoen niet, maar voor volgende seizoenen wellicht wel! Houd hiervoor onze sociale mediakanalen en nieuwsbrief in de gaten.
  • Kan ik een seizoensbrochure ontvangen?
    Jazeker, vanaf medio mei 2023 is onze theaterbrochure af te halen bij het Serviceplein. Ook sturen we deze desgewenst op; mail hiervoor naar info@meerpaal.nl.
  • Kan ik ook kaartjes aan de balie reserveren?
    Natuurlijk. Ons Serviceplein is maandag t/m zaterdag geopend om je bij te staan bij vragen over voorstellingen, het reserveren van kaarten en een lekkere kop koffie. Bekijk hier de openingstijden.

Algemeen

  • Ik wil graag een borrel, feestje of een film op maat organiseren, met wie kan ik contact opnemen?
    Bij De Meerpaal hebben we veel in huis om iets leuks op maat te organiseren. Van diverse zalen, vergaderplekken en feestruimtes tot aan films, theatervoorstellingen, muziek en eigen catering. Kortom: de keuze is reuze! Als je graag een feestje/borrel of andere activiteiten bij ons wilt organiseren, stuur dan een mail naar event@meerpaal.nl. Wij nemen dan z.s.m. contact met je op.
  • Ik heb een compliment of klacht, waar kan ik terecht?
    We vinden het leuk om te horen dat je bij ons een fijne dag of avond hebt gehad. Maar als dat niet zo is horen we het natuurlijk ook graag en zorgen we voor een passende oplossing. Je kunt voor zowel complimenten als klachten een bericht sturen via ons contactformulier.
  • Zijn er vacatures?
    Indien er vacatures open staan, zijn ze hier te vinden. Je mag natuurlijk altijd een open sollicitatie sturen.

Serviceplein & ticketafhandeling

  • Is het Serviceplein geopend?
    Onze medewerkers van het Serviceplein helpen je graag verder bij vragen of met het kopen van bioscoop- of theaterkaarten. Zij zijn tijdens openingstijden te bereiken via 0321-388777 of info@meerpaal.nl.
  • Mijn theatervoorstelling gaat niet door of wordt verplaatst. Wat nu?
    Als tickethouder word je per e-mail op de hoogte gebracht als een voorstelling wordt verplaatst of definitief geannuleerd. Heb je nog geen mail ontvangen? Neem dan contact op met ons Serviceplein.
  • Kan ik met de Pas van Dronten betalen bij De Meerpaal? 
    Als je een toegankelijkheidsbijdrage op je pas hebt, kun je hiermee afrekenen bij De Meerpaal. Dit kan alleen niet online. Loop hiervoor even langs op het Serviceplein. We helpen je er graag bij.

Bioscoop

  • Waarom staat het filmprogramma er maar tot en met woensdag op?
    Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. We passen het programma wekelijks aan op onze beschikbaarheid en de wensen van onze bezoekers. Zie hier onze filmagenda.
  • Tot wanneer is film X te zien?
    Hoelang een film op ons programma staat, is afhankelijk van het succes van de film, onze zaalbeschikbaarheid en de nieuwe films die in première gaan. Het is dus niet mogelijk om op voorhand precies te bepalen hoeveel weken een film zal draaien.
  • Gaat film X bij jullie draaien?
    Zodra bekend is welke film bij ons gaat draaien, vermelden we dit op onze filmpagina onder ‘Verwacht’. Houd dit dus in de gaten. Heb je een suggestie voor een film die je graag in De Meerpaal zou willen zien? Mail dit dan gerust naar film@meerpaal.nl.
  • Hoe streng is De Meerpaal in het naleven van de kijkwijzer?
    Volgens de wet krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16, ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Uiteraard is deze wet ook bij de De Meerpaal van toepassing.

Bereikbaarheid & toegankelijkheid

  • Wat is de routebeschrijving naar De Meerpaal en waar kan ik parkeren?
    Meer informatie over de bereikbaarheid van ons gebouw vind je hier.
  • Is De Meerpaal rolstoelvriendelijk?
    Al onze zalen zijn zeer toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Zo zijn er liften aanwezig en speciale rolstoelplaatsen beschikbaar. Let op: het balkon is niet bereikbaar via een lift. Voor advies over mindervalidenplaatsen kun je het beste contact opnemen met ons Serviceplein.
  • Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
    Mocht je een rolstoelplaats willen reserveren, dan kun je daarvoor op weekdagen telefonisch contact opnemen via 0321-388777 (bekijk openingstijden). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.
  • Hoe zit het met de toegankelijkheid voor slechthorenden en slechtzienden?
    Alle theaterzalen zijn voorzien van een hulpsysteem voor slechthorenden met of zonder gehoorapparaat. Om gebruik te maken van dit systeem kun je een gehoorapparaat (voorzien van ringleiding- of T-stand) of een gratis een inductielus lenen. Neem voor meer informatie contact op met ons Serviceplein.

Foto’s / filmpjes