over ons
sluiten
0321 388 777

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoord op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.

Theaterseizoen 22/23

  • Wanneer start de reguliere verkoop van het nieuwe theaterseizoen?
    Op zaterdag 21 mei om 10:00 uur. Zet deze datum alvast in je agenda!
  • Is er een voorverkoop?
    Jazeker, voor onze Oud-Meerpaalpashouders starten we de kaartverkoop een week eerder. Vanaf zaterdag 14 mei om 10:00 kunnen zij al kaartjes reserveren met een speciale toegestuurde code.
  • Komt er weer een Meerpaalpas?
    Door de toch wel instabiele coronaperiode hebben we dit seizoen helaas geen nieuwe Meerpaalpas. Wel gaan we hard aan de slag om voor volgend jaar een nieuwe variant te presenteren. Verder zijn we deze trouwe bezoekers niet vergeten en zullen we Oud-Meerpaalpashouders dit seizoen een aantal keer verrassen met leuke extra’s. Zo krijgen zij exclusieve toegang tot de voorverkoop en verlengen we de bioscoopkorting. Hou voor verdere acties als Oud-Meerpaalpashouder dit jaar je e-mail in de gaten.
  • Organiseren jullie nog een premièreavond?
    Ja! Ergens in september organiseren we Meerpaal-brede open dag om het nieuwe seizoen feestelijk in te luiden. Tegen die tijd zullen we daar meer overtellen…
  • Kan ik een seizoensbrochure ontvangen?
    Er komt dit jaar geen groot boekwerk meer. Wel zijn we aan het kijken naar een alternatief om ook iets te bieden voor de mensen die graag op papier voorstellingen doornemen, zoals kwartaalflyers of boekjes met de hoogtepunten van dit seizoen. Heb jij een suggestie of zou je toch graag iets op papier willen doornemen of voorstellingen reserveren? Neem dan contact op met ons serviceplein via info@meerpaal.nl of 0321-388777.
  • Kan ik ook kaartjes aan de balie reserveren?
    Natuurlijk. Ons Serviceplein is maandag t/m zaterdag geopend om je bij te staan bij vragen over voorstellingen, het reserveren van kaarten en een lekkere kop koffie. Bekijk hier de openingstijden.

Algemeen

  • Welke coronamaatregelen gelden er in De Meerpaal
    Vanaf vrijdag 18 februari mogen we weer meer publiek ontvangen in onze zalen en vervalt de 1,5 meter afstand. Vanaf vrijdag 25 januari vervalt ook het coronatoegangsbewijs en de volledige monkapjesplicht. Meer info over alle maatregelen lees je hier.
  • Ik wil graag een borrel, feestje of een film op maat organiseren, met wie kan ik contact opnemen?
    Bij De Meerpaal hebben we veel in huis om iets leuks op maat te organiseren. Van diverse zalen, vergaderplekken en feestruimtes tot aan films, theatervoorstellingen, muziek en eigen catering. Kortom: de keuze is reuze! Als je graag een feestje/borrel of andere activiteiten bij ons wilt organiseren, stuur dan een mail naar event@meerpaal.nl. Wij nemen dan z.s.m. contact met je op.
  • Ik heb een compliment of klacht, waar kan ik terecht?
    We vinden het leuk om te horen dat je bij ons een fijne dag of avond hebt gehad. Maar als dat niet zo is horen we het natuurlijk ook graag en zorgen we voor een passende oplossing. Je kunt voor zowel complimenten als klachten een bericht sturen via ons contactformulier.
  • Zijn er vacatures?
    Indien er vacatures open staan, zijn ze hier te vinden. Je kan natuurlijk altijd een open sollicitatie sturen.

Serviceplein & ticketafhandeling

  • Is het Serviceplein geopend?
    Onze medewerker van het Serviceplein helpen je graag verder bij vragen of met het kopen van tickets. Zij zijn tijdens openingstijden te bereiken via 0321-388770 of info@meerpaal.nl.
  • Kan ik mijn reservering ook annuleren of ruilen?
    Het is mogelijk om je kaarten tot maximaal drie dagen voor de voorstelling om te ruilen of te retourneren. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Bij het retourneren ontvang je geen geld terug, maar wel een tegoedbon voor een andere voorstelling naar keuze.
  • Mijn theatervoorstelling gaat niet door of wordt verplaatst. Wat nu?
    Als tickethouder word je per e-mail op de hoogte gebracht als een voorstelling wordt verplaatst of definitief geannuleerd. In dit laatste geval kan je kiezen uit doneren, een Meerpaal tegoedbon of restitutie. Heb je nog geen mail ontvangen? Neem dan contact op met ons Serviceplein.
  • Hoe lang is een Meerpaal tegoedbon geldig?
    Deze Meerpaal tegoedbonnen zijn minimaal 2 jaar geldig vanaf het moment van verzending. Het is goed mogelijk dat je een mail met een tegoedbon hebt ontvangen waarin een geldigheidsduur van 13 maanden vermeldt wordt. Dat komt doordat alle vouchers die voor maart 2021 zijn verzonden in eerste instantie een geldigheidsduur van 13 maanden hadden. Alle verlopen tegoedbonnen zijn in verband met de huidige maatregelen verlengd. Zo heb je meer tijd om je tegoed te besteden aan een voorstelling in De Meerpaal.

Bioscoop

  • Waarom staat het filmprogramma er maar tot en met woensdag op?
    Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. We passen het programma elke week aan op onze beschikbaarheid en de wensen van onze bezoekers. Het nieuwe programma staat elke week op dinsdagochtend op onze website. Zie hier onze filmagenda.
  • Tot wanneer is film x te zien?
    Hoe lang een film op ons programma staat is afhankelijk van het succes van de film, onze zaalbeschikbaarheid en de nieuwe films die in première gaan. Het is dus niet mogelijk om op voorhand precies te bepalen hoeveel weken een film zal draaien.
  • Gaat film x bij jullie draaien?
    Zodra bekend is welke film bij ons gaat draaien, vermelden we dit op onze filmpagina onder verwacht. Houd dit dus regelmatig in de gaten. Heb jij zelf een filmsuggestie die je graag in De Meerpaal zou willen zien? Mail dit naar film@meerpaal.nl.
  • Hoe streng is De Meerpaal in het naleven van de kijkwijzer?
    Volgens de wet krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16, ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Uiteraard is deze wet ook bij de De Meerpaal van toepassing.

Bereikbaarheid & toegankelijkheid

  • Wat is de routebeschrijving naar De Meerpaal en waar kan ik parkeren?
    Meer informatie over de bereikbaarheid van ons gebouw vind je hier.
  • Is De Meerpaal rolstoelvriendelijk?
    Al onze zalen zijn zeer toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Zo zijn er liften aanwezig en speciale rolstoelplaatsen beschikbaar.
  • Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
    Mocht je een rolstoelplaats willen reserveren dan kun je daarvoor op weekdagen telefonisch contact opnemen via 0321-388770 (bekijk openingstijden). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.
  • Hoe zit het met de toegankelijkheid voor slechthorenden en slechtzienden?
    Alle theaterzalen zijn voorzien van een hulpsysteem voor slechthorenden met of zonder gehoorapparaat. Om gebruik te maken van dit systeem kan je een gehoorapparaat (voorzien van ringleiding- of T-stand) of een gratis een inductielus lenen. Verder kan er bij sommige bioscoopfilms gebruik worden gemaakt van de app Subcatch en Earcatch. Lees daar hier meer over. Heb je andere bijzondere wensen (bijvoorbeeld in verband met slechtziendheid of mobiliteit), neem dan contact op met het Serviceplein. Wij proberen hier waar mogelijk rekening mee te houden qua zaalindeling.

Eten & drinken

  • Kan ik in De Meerpaal eten voorafgaand aan een voorstelling?
    Bij sommige voorstellingen is het weer mogelijk om vooraf te dineren. Deze kun je herkennen aan de optie ’ticket + dinerreservering’ in het bestelproces. Meer info over ons Grand Café vind je hier.