over ons
sluiten
0321 388 777

FAQ – meeste gestelde vragen beantwoord

  1. Hoe gaat het in zijn werk in het nieuwe theaterseizoen?
    Je leest er alles over op deze pagina
  2. Zijn speciale regels voor kinderen die naar het theater gaan? 
    Voor familievoorstellingen wordt door de Meerpaal het door het kabinet goedgekeurde kinderprotocol aangehouden. Dit houdt in dat: kinderen tot en met 12 jaar onderling én tot volwassenen geen 1,5 meter afstand hoeven te houden. Jongeren tot 18 jaar hoeven onderling geen 1,5 meter afstand te houden, maar wel 1,5 meter afstand te bewaren tot volwassenen. Het volledige protocol vind je hier.
  3. Waar vind ik informatie over afgelaste theatervoorstellingen als gevolg van de Corona situatie?
    Hiervoor kunt u hier terecht.
  4. Waar vind ik het BIOSCOOP protocol?
    Dit protocol vind je hier. Wij vragen je het goed door te lezen voor je bezoek aan De Meerpaal.
    Bioscoopkaartjes kunnen alleen online gekocht worden. Enige uitzondering hierop is als je met de Pas van Dronten wilt betalen. Dit kan bij het Serviceplein. We helpen je graag.
  5. Waar kan ik terecht met vragen over het bestellen van kaarten via deze website?
    U kunt ons telefonisch bereiken op 0321 388 770 of via info@meerpaal.nl
  6. Waar kan ik het beste mijn theaterkaarten kopen?
    Het beste kunt u kaarten kopen via De Meerpaal. Voor sommige voorstellingen worden ook kaarten verkocht door officiële en door De Meerpaal erkende (voor)verkoopadressen, zoals de Nationale Theaterkassa. Wij wijzen u erop dat het verboden is toegangsbewijzen met winstoogmerk aan derden door te verkopen. Koop geen kaarten via niet-erkende verkooppunten. U betaalt vaak hoge prijzen en krijgt geen geld terug bij afgelasting van de voorstelling. Kaarten voor de voorstellingen in De Meerpaal kunt u online bestellen via meerpaal.nl of aan de kassa op ons Serviceplein.
  7. Hoe kan ik rolstoelplaatsen bestellen?
    Rolstoelplaatsen kunt u niet via de website reserveren. Heeft u een rolstoelplaats nodig voor een voorstelling? Reserveer deze dan via het bestelformulier in de theaterbrochure of bel met de theaterkassa op het Serviceplein via 0321 388 770.
  8. Ik wil zowel kaarten voor de normale prijs en kaarten met korting bestellen. Kan dat?
    Ja, dat kan. Wilt u bijvoorbeeld voor de normale prijs en kaarten met korting bestellen, klik dan eerste de normale prijs aan en selecteer de gewenste stoelen. Vervolgens klikt u op de theaterpas of CJP prijs en selecteert u de stoelen die u met deze korting wilt bestellen. Dit is alleen toegestaan indien u in bezit bent van een Meerpaal- en/of CJP-pas. In het seizoen 2020/2021 wordt bij uitzondering niet gewerkt met kortingen.
  9. Wat kost een bestelling via internet?
    Op onze website ziet u per voorstelling welke stoelen u kunt reserveren. Als u online reserveert betaalt u géén reserveringskosten.
  10. Kan ik ook telefonisch reserveren?
    Ja, dat kan. We kunnen uw kaarten per post aan u toesturen. Dit kost €2,50. Toegangskaarten dient u binnen 7 dagen te betalen. Indien uw betaling niet binnen deze termijn is ontvangen door De Meerpaal, worden de kaarten geannuleerd.
  11. Waarmee kan ik betalen bij De Meerpaal?
    Bij het Serviceplein in De Meerpaal kunt u terecht met contant geld, pinpas, creditcard (Mastercard en Visacard), Podium cadeaukaart, Theater- & Concertbon en de VVV Cadeaubon. Vanaf 1 september 2020 kun je in De Meerpaal (behalve op het Serviceplein) alleen nog pinnen. Dit betekent dat er rondom de theater- en bioscoopvoorstellingen in het Grand Café en bij evenementen alleen betaald kan worden met PIN.
  12. Hoe ontvang ik mijn toegangsbewijs?
    Kaarten die u via internet boekt, kunt u ook als e-ticket thuis uitprinten. Als u voor deze optie kiest, dan betaalt u géén verzendkosten. Uiteraard kunnen we, tegen betaling, de toegangskaarten toesturen. Als de voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt, dient u de kaarten af te halen bij de kassa. Gereserveerde kaarten dient u binnen 7 dagen te betalen, anders vervalt de reservering. Mocht de betaling op deze termijn niet mogelijk zijn – omdat u bijvoorbeeld kort voor de voorstelling reserveert – dan dient u de kaarten minstens een half uur voor aanvang af te halen en te betalen bij de receptie. Niet afgehaalde kaarten worden na dat tijdstip doorverkocht.
  13. De voorstelling is uitverkocht, wat nu?
    Indien een voorstelling is uitverkocht, kunt u zich laten inschrijven op de wachtlijst. Zodra er stoelen vrijkomen hoort u van ons. U heeft dan de keuze om de gewenste theaterkaarten alsnog te reserveren. U kunt zich aanmelden voor de wachtlijst door te mailen of te bellen met de theaterkassa. De wachtlijst wordt bij het vrijkomen van plaatsen geraadpleegd op volgorde van binnenkomst.
  14. Is een consumptie inbegrepen in mijn theaterticketprijs?
    Bij de meeste voorstellingen is een consumptie inbegrepen. Deze wordt je in seizoen 2020/2021 na afloop aangeboden tijdens de gezellige nazit.  Indien een consumptie is inbegrepen in de ticketprijs, staat het vermeld bij de betreffende voorstelling.
  15. Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?
    De Algemene Voorwaarden die in De Meerpaal gehanteerd worden vindt u hier.