over ons
sluiten
0321 388 777

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoord op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.

  • Mijn voorstelling gaat niet door of wordt verplaatst, wat nu?
    Als tickethouder word je per e-mail op de hoogte gebracht als een voorstelling wordt verplaatst of definitief geannuleerd. In dit laatste geval kan je kiezen uit doneren, een Meerpaal tegoedbon of restitutie. Heb je nog geen mail ontvangen? Neem dan contact op met ons Serviceplein.
  • Als ik kies voor doneren, waar komt dit bedrag dan terecht?
    Met je donatie help je zowel de artiesten die door het annuleren van de voorstelling geen inkomen hebben als De Meerpaal. Donaties komen voor 75% ten goede aan de uitvoerende artiesten van de desbetreffende voorstelling. De resterende 25% is voor De Meerpaal.
  • Hoe lang is een Meerpaal tegoedbon geldig?
    Deze Meerpaal tegoedbonnen zijn minimaal 2 jaar geldig vanaf het moment van verzending. Het is goed mogelijk dat je een mail met een tegoedbon hebt ontvangen waarin een geldigheidsduur van 13 maanden vermeldt wordt. Dat komt doordat alle vouchers die voor maart 2021 zijn verzonden in eerste instantie een geldigheidsduur van 13 maanden hadden. Begin maart 2021 is de geldigheisduur van alle Meerpaal tegoedbonnen echter verlengd naar 2 jaar. Zo heb je meer tijd om je tegoed te besteden aan een voorstelling in De Meerpaal.
  • Is het Serviceplein geopend?
    Onze medewerker van het Serviceplein helpen je graag verder bij vragen of met het kopen van tickets. Zij zijn aanwezig van maandag tot en met woensdag tussen 09:00 en 17:00, donderdag en vrijdag tussen 10:00 en 20:00 en zaterdag van 10:00 tot 17:00. Het Serviceplein is te bereiken via 0321-388770 of info@meerpaal.nl.
  • Kan ik mijn reservering ook annuleren of ruilen?
    Het is mogelijk om je kaarten tot maximaal drie dagen voor de voorstelling om te ruilen of te retourneren. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Bij het retourneren ontvang je geen geld terug, maar wel een tegoedbon voor een andere voorstelling naar keuze.
  • Met welke maatregelen houden jullie een bezoek in De Meerpaal veilig?
    We hebben in De Meerpaal diverse maatregelen genomen waardoor je minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kan houden, comform de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Deze maatregelen kun je hier lezen.
  • Moet ik een mondkapje dragen in De Meerpaal?
    Sinds 1 december is het verplicht om een mondkapje te dragen tijdens het verplaatsen door ons gebouw. Als je plaatsneemt in de zaal of foyer mag het kapje af. Daarnaast hoeven kinderen tot en met 12 jaar geen mondkapje te dragen.
  • Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?
    We hebben een goed werkend ventilatiesysteem met luchtverversing en een goed binnenklimaat. Met mechanische ventilatie verversen we de lucht, door gefilterde buitenlucht van onder in te blazen en boven in de zaal weer af te zuigen. Zo blijft de eventuele aerosol niet aanwezig in onze zalen.
  • Kan ik mijn jas bij de garderobe ophangen?
    Op dit moment is de garderobe gesloten wegens veiligheidsoverwegingen rond corona. Wij vragen onze bezoekers hun jas en tas mee de zaal in te nemen.
  • Is het toilet veilig te bezoeken?
    Jazeker. Zowel vóór als na een voorstelling is er een bemand toilet (3 herentoiletten en 3 damestoiletten) beschikbaar. De aanwezigheid wordt aangegeven middels bewegwijzering. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd.
  • Is De Meerpaal rolstoelvriendelijk?
    Al onze zalen zijn zeer toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Zo zijn er liften aanwezig en speciale rolstoelplaatsen beschikbaar.
  • Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
    Mocht je een rolstoelplaats willen reserveren dan kun je daarvoor op weekdagen telefonisch contact opnemen via 0321-388770 (bekijk openingstijden). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.
  • Hoe zit het met de toegankelijkheid voor slechthorenden en slechtzienden?
    Alle zalen zijn voorzien van een hulpsysteem voor slechthorenden met of zonder gehoorapparaat. Om gebruik te maken van dit systeem kan je een gehoorapparaat (voorzien van ringleiding- of T-stand) gratis een inductielus lenen. Heb je andere bijzondere wensen (bijvoorbeeld in verband met slechtziendheid of mobiliteit), neem dan contact op met het Serviceplein. Wij proberen hier waar mogelijk rekening mee te houden qua zaalindeling.
  • Wat is de routebeschrijving naar De Meerpaal en waar kan ik parkeren?
    Meer informatie over de bereikbaarheid van ons gebouw vind je hier.
  • Is de horeca open in De Meerpaal?
    Nee, in verband met de maatregelen zijn ons Grand Café en leescafé helaas gesloten.