over ons
sluiten
0321 388 777

CORONA FAQ’s

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over afgelaste theatervoorstellingen als gevolg van de Corona situatie. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze medewerkers van het Serviceplein op 0321 388777 of serviceplein@meerpaal.nl

Welke keuzes heb ik als een afgelaste voorstelling naar een nieuwe datum wordt verplaatst?
Als een afgelaste voorstelling verplaatst wordt naar een nieuwe datum, ontvang je hierover per mail bericht. Je hebt vervolgens vier keuzes.

1. KAARTJE BEHOUDEN
We hopen van harte dat je jouw kaartje wilt behouden en daarmee deze prachtige theaterbeleving in het vooruitzicht houdt op de nieuwe datum. Het kán zijn dat je verhinderd bent op de nieuwe speeldatum of om een andere redenen je kaartje terug wilt geven. In dat geval heb je de keuze uit: doneren, een Meerpaal tegoedbon of restitutie.

2.  KAARTJE DONEREN en steun zo De Meerpaal
Als je het culturele aanbod in Dronten en daarmee specifiek De Meerpaal wilt – en kunt – helpen, kun je jouw kaartje omzetten in een donatie. Daarmee help je nu De Meerpaal en mede dankzij jouw donatie kunnen we óók in het nieuwe seizoen hopelijk weer samen genieten van de mooiste nieuwe voorstellingen.

3. ZET JE KAARTJE OM IN EEN MEERPAAL TEGOEDBON en geniet later
De tegoedbon is een tegoed voor latere besteding naar keuze in De Meerpaal. Je ontvangt de tegoedbon ter waarde van de gekochte kaartjes. De Meerpaal tegoedbon blijft 13 maanden geldig (vanaf datum uitgifte) en is te gebruiken als betaalmiddel bij online aankopen voor theater of bioscoop, aan de kassa op het Serviceplein of in het Grand Café. Wij verheugen ons erop je weer welkom te heten in De Meerpaal zodra dit kan.

4. RESTITUTIE VAN HET AANKOOPBEDRAG
Naast doneren of het omzetten van kaartjes in een tegoedbon, is er vanzelfsprekend ook de mogelijkheid voor restitutie van het aankoopbedrag. Als je hiervoor kiest, vragen wij je ook het te gebruiken IBAN nummer, inclusief tenaamstelling aan ons door te geven.

Welke keuzes heb ik als een afgelaste voorstelling definitief niet door kan gaan?
Als een afgelaste voorstelling definitief wordt geannuleerd, ontvang je hierover per mail bericht. Je hebt vervolgens drie keuzes:

1. KAARTJE DONEREN en steun zo de artiesten & De Meerpaal
De cultuursector en dus ook theater De Meerpaal verkeren in zwaar weer. Mocht je in de gelegenheid zijn, doneer dan jouw kaartje. Graag zelfs! Donaties komen voor 75% ten goede aan de uitvoerende artiesten van de betreffende voorstelling. De resterende 25% is voor De Meerpaal. Met je donatie help je dus de artiesten die door het annuleren van de voorstelling geen inkomen hebben én je helpt De Meerpaal.

2. ZET JE KAARTJE OM IN EEN MEERPAAL TEGOEDBON en geniet later
De tegoedbon is een tegoed voor latere besteding naar keuze in De Meerpaal. Je ontvangt de tegoedbon ter waarde van de gekochte kaartjes. De Meerpaal tegoedbon blijft 13 maanden geldig (vanaf datum uitgifte) en is te gebruiken als betaalmiddel bij online aankopen voor theater of bioscoop, aan de kassa op het Serviceplein of in het Grand Café. Wij verheugen ons erop je weer welkom te heten in De Meerpaal zodra dit kan.

3. RESTITUTIE VAN HET AANKOOPBEDRAG
Naast doneren of het omzetten van kaartjes in een tegoedbon, is er vanzelfsprekend ook de mogelijkheid voor restitutie van het aankoopbedrag. Als je hiervoor kiest, vragen wij je ook het te gebruiken IBAN nummer, inclusief tenaamstelling aan ons door te geven.

Hoe kan ik mijn keuze kenbaar maken?
Zodra duidelijk is of een afgelaste voorstelling verplaatst of geannuleerd wordt, sturen wij je per voorstelling een mail waarin je met keuzebuttons jouw keuze aan ons kenbaar kunt maken. Pas na ontvangst van deze mail kun je jouw keuze aan ons doorgeven.

Kan ik mijn keuze doorgeven per telefoon of aan de kassa?
Voor een efficiënte verwerking vragen we jouw keuze via de keuzebuttons in de mail aan ons door te geven. Indien dit niet mogelijk is, kan het ook telefonisch of aan de kassa op het Serviceplein in de Meerpaal. Let op eventuele aangepaste openingstijden van het Serviceplein.

Wanneer moet ik mijn keuze voor de afhandeling van mijn kaartjes kenbaar maken?
Zodra je een mail van ons ontvangt over betreffende voorstelling, heb je vervolgens 10 dagen om jouw keuze aan ons kenbaar te maken.

Ik heb na de eerste berichtgeving over mijn kaartjes van afgelaste voorstellingen niets meer gehoord van De Meerpaal. Wat moet ik doen?
Zolang niet duidelijk is of een afgelaste voorstelling wel of niet door kan gaan, ontvang je geen mails van ons en vragen wij je nogmaals om geduld. In dit geval geldt: Bewaar je ticket, geniet later. Hiermee help je de culturele sector de grote economische klap op te vangen en kun je weer genieten van de mooiste voorstellingen zodra we onze deuren weer mogen openen. Zodra duidelijk is wat er gaat gebeuren met een afgelaste voorstelling, informeren we je per mail en kun je kiezen wat je met jouw kaartjes wilt doen.

Ik heb kaartjes voor meerdere afgelaste voorstellingen, waarom krijg ik niet in één keer een mail over de afhandeling van al deze voorstellingen?
Helaas is dit niet mogelijk omdat per voorstelling wordt gekeken of hij verplaatst kan worden of mogelijk definitief geannuleerd wordt. Op deze manier houden we de verwerking van de keuzes van bezoekers overzichtelijk voor alle partijen. Daarom ontvang je dus per voorstelling de betreffende informatiemails inclusief hiervoor geldende keuzes.

Krijg ik nieuwe kaartjes of blijven mijn huidige kaartjes geldig voor de nieuwe datum?
Als je ervoor kiest om de eerder afgelaste voorstelling op de nieuwe speeldatum te bezoeken in 2020 (wat wij natuurlijk hopen), worden jouw huidige kaartjes omgezet in nieuwe kaartjes. Deze ontvang je per mail. Oude kaartjes zijn niet meer geldig. Voor voorstellingen die verplaatst zijn naar een datum vanaf 1-1-2021 blijven de bestaande kaartjes geldig.

Behoud ik mijn gereserveerde stoelnummer(s) als ik naar de voorstelling op de nieuwe datum ga?
Als gevolg van de 1,5 meter richtlijnen, zal tot 31-12-2020 de zaalindeling anders zijn dan je gewend bent en dus vervallen de eerder gekozen stoelnummers. Je ontvangt nieuwe kaartjes voor de nieuwe speeldatum in 2020. Houd berichtgeving hierover in de gaten.

Wat gebeurt er met het bedrag dat ik doneer?
Bij donaties van definitief afgelaste voorstellingen komt het grootste gedeelte (75%) ten goede aan de artiesten/producenten. Het overige deel (25%) gaat naar De Meerpaal. Donaties van kaartjes van verplaatste voorstellingen komen volledig ten goede aan De Meerpaal.

Kan ik (extra) geld doneren aan De Meerpaal?
Draag je De Meerpaal een warm hart toe, doneer dan je kaartje aan De Meerpaal. Wil je extra geld doneren? Deze steun aan het culturele aanbod in Dronten aanvaarden wij dankbaar op bankrekeningnummer IBAN NL69RABO 0112 5469 43 van De Meerpaal Beheer B.V. o.v.v. Corona donatie.

Hoe lang zijn de Meerpaal tegoedbonnen geldig?
Deze Meerpaal tegoedbonnen zijn 13 maanden geldig (na uitgiftedatum tegoedbon).

Waar kan ik mijn Meerpaal tegoedbon aan besteden?
De Meerpaal tegoedbon is een tegoed voor latere besteding naar keuze in De Meerpaal en geldt als betaalmiddel bij online aankopen voor theater of bioscoop, aan de kassa op het Serviceplein of in het Grand Café.

Moet ik de Meerpaal tegoedbon in één keer besteden?
Nee, als het bedrag van uw gekozen besteding aan theater, bioscoop, Grand Café, lager is, blijft het restant van de tegoedbon geldig.

Wordt de Meerpaal tegoedbon verstuurd per post of per mail?
Wij versturen de tegoedbon per mail.

Kan ik de tegoedbon of kaartjes aan iemand anders overdragen?
Ja dit is mogelijk. Kom hiervoor even langs bij het Serviceplein in de Meerpaal. Dan maken wij het voor je in orde.

Wanneer krijg ik het geld gestort als ik kies voor restitutie?
Wij maken het geld zo snel mogelijk over, maar uiterlijk 6 weken na ontvangst van jouw keuze.

Kan ik de keuze voor wat ik met mijn kaartje wil doen, later nog wijzigen?
Om administratieve redenen is het helaas niet mogelijk om de door jou gemaakte keuze later nog te wijzigen.

Ik heb mijn kaartjes gekocht via de Nationale Theaterkassa. Hoe wordt dit opgepakt?
Als je kaartjes hebt gekocht via NTK heb je via hen bericht ontvangen, die tickets zijn omgezet naar een voucher (Flex Ticket).