over ons
sluiten
0321 388 777

Veilig naar De Meerpaal

De veiligheid van onze bezoekers, artiesten en medewerkers staan altijd voorop, en daarom volgen wij de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Bekijk hier alle maatregelen.

Algemene maatregelen:

  • Koop je tickets bij voorkeur online via onze website.
  • We werken uitsluitend met ongeplaceerde zitplaatsen.
  • In ons gebouw kan alleen met pin worden betaald.
  • Kom niet naar De Meerpaal als jij of iemand in jouw huishouden zich niet lekker voelt.
  • Onze luchtventilatie voldoet aan de Wet & Regelgeving en blaast verse, gefilterde lucht in van buiten.

Daarnaast hanteren wij verschillende richtlijnen voor onze bioscoop- en theatervoorstellingen. Hoe dat verschilt, lees je hieronder.

Maatregelen bioscoop:

Het is niet nodig om voorafgaand aan je bioscoopbezoek een test- of vaccinatiebewijs te tonen. Wij hanteren bij filmvoorstellingen een maximumcapaciteit die gebaseerd is op 1,5 meter afstand en doen bij de ingang een gezondheidscheck. Ook is er geen beperking meer in de groepssamenstelling, zolang er tussen groepen maar 1,5 meter afstand wordt gehouden.

Maatregelen Theater:

Voor onze theatervoorstellingen vragen wij – net als vele andere theaters – bezoekers vanaf 13 jaar een coronatoegangsbewijs te tonen in combinatie met een geldig identiteitsbewijs. Dit geldt voor alle theatervoorstellingen en voeren we door zolang nodig, maar in ieder geval tot en met 31 oktober 2021. Hiermee kunnen we de 1,5 meter afstand loslaten en 2/3 van onze zaalcapaciteit benutten.

Je coronatoegangsbewijs is op 3 manieren te verkrijgen:

  • Vaccinatiebewijs (geldig vanaf 14 dagen nadat je volledig bent gevaccineerd).
  • Herstelbewijs (een bewijs dat je minder dan 6 maanden geleden hersteld bent van corona).
  • Negatief testbewijs (niet ouder dan 24 uur, maak een gratis afspraak via www.testenvoortoegang.nl).

Vergeet niet jouw legitimatiebewijs mee te nemen. Onze medewerkers vergelijken de gegevens van je legitimatiebewijs met de gegevens van je coronatoegangsbewijs. Wij zien met de QR-code alleen je naam, geboortedatum en een groen scherm. Wij kunnen niet zien of je gevaccineerd, getest of recent hersteld bent.

Alle info over de CoronaCheck-app lees je op deze pagina. Heb je geen smartphone? Dan kun je het coronatoegangsbewijs ook via de website CoronaCheck.nl printen.

Veelgestelde vragen:

  • Hoe zit het met de pauzeconsumptie tijdens een theatervoorstelling?
    Bij de meeste voorstellingen is een consumptie inbegrepen. Deze word je na afloop aangeboden, of – wanneer er een pauze in de voorstelling zit – in de pauze. Indien een consumptie is inbegrepen in de ticketprijs, staat het vermeld bij de betreffende voorstelling.
  • Kan ik (bij klachten) mijn ticket(s) ook annuleren of ruilen?
    Het is mogelijk om je kaarten tot maximaal drie dagen voor de voorstelling om te ruilen of te retourneren. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Bij het retourneren ontvang je geen geld terug, maar wel een tegoedbon voor een andere voorstelling naar keuze.
  • Kan ik zelf mijn stoel(en) uitkiezen?
    Voor voorstellingen die nieuw in de verkoop gaan, verkopen we ‘ongeplaceerde’ kaarten. Oftewel zitplekken zonder rij- en stoelnummer. Op basis van binnenkomst verwijzen onze medewerkers het publiek een plek in de zaal toe. Dit gaat op volgorde van binnenkomst. De zichtlijnen in onze zalen zijn overal optimaal: elke bezoeker heeft dus goed zicht op het podium. Voor enkele voorstellingen verkochten én verkopen we ‘geplaceerde’ kaarten, inclusief rij- en stoelnummer. Dit heeft ermee te maken dat deze voorstellingen vóór de coronaperiode in de verkoop zijn gegaan.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Bekijk dan op onze FAQ-pagina of neem contact op met het Serviceplein. Zij helpen je graag verder!